Firma de avocatură MOREANU Law, alături de Partenerul Principal Patronatul Proprietarilor de Clădiri din România (RABO-Romanian Association of Building Owners) și BusinessMark Event Management anunță organizarea conferinței „Noile contracte FIDIC”. Evenimentul va avea loc pe 2 martie 2018 la Hotel InterContinental, București, iar obiectivul întâlnirii este de a discuta principalele modificări aduse noilor Contracte FIDIC, ediția a II-a publicate în luna decembrie 2017, precum și analiza celor 2 contracte naționale care vor fi utilizate pentru lucrările de infrastructură aplicabile proiectelor semnate începând cu data de 11 ianuarie 2018.
Piața construcțiilor (inclusiv cea a materialelor de construcții) este estimată la o valoare de aproximativ 17 miliarde EUR / an, cu o creștere prognozată de circa 7% per an, în următorii 3 ani. În același timp, sectorul construcțiilor reprezintă aproximativ 6% din PIB-ul României, ceea ce relevă importanța majoră a acestui domeniu pentru economia națională.
O piață eficientă are nevoie de instrumente juridice moderne și flexibile, iar în acest context contractele de construire / antrepriză de construcții au o importanță semnificativă. Existența unor contracte complete, clare și echilibrate reprezintă cheia de boltă a pieței construcțiilor și un element important pentru evitarea conflictelor / litigiilor între jucătorii acestei piețe.
Contractele-standard internaționale FIDIC s-au impus în ultimii 10-12 ani drept contractul preferat, recunoscut și acceptat. Contractele-standard trebuie însă să fie adaptate atât la specificul pieței românești, cât și la sistemul de drept și legislația specială aplicabilă în materie, iar acest demers implică o cunoaștere detaliată și de substanță a acestor contracte-standard.
După 18 ani de utilizare practică, în luna decembrie 2017, au fost publicate 3 noi contracte-standard FIDIC, „roșu”, „galben” și „argintiu”. Alături de acestea se adaugă cele 2 modele de contracte propuse de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pentru lucrări de infrastructură și adoptate prin Hotărâre de Guvern în luna ianuarie 2018.
În acest context, conferința „Noile contracte FIDIC” vine în întâmpinarea participanților și abordează următoarele subiecte:
- Analiza generală asupra pieței de real estate, cu privire specială asupra pieței construcțiilor;
- Prezentare generală privind Contractele FIDIC, cu accent asupra FIDIC „galben” și „roșu”?
- Punerea în discuție preliminară a Noilor Contracte FIDIC emise în luna decembrie 2017;
- Situația Beneficiarului și relația acestuia cu Inginerul;
- Principalele drepturi și obligații;
- Intervenția Echipei de project management în proiect;
- Principalele modificări aduse în cadrul FIDIC „roșu”, „galben” și „argintiu”, ediția decembrie 2017;
- Analiza celor 2 modele de contracte propuse de către MDRAPFE pentru lucrări de infrastructură și adoptate prin Hotărâre de Guvern în luna decembrie 2017.
„Noile Contracte FIDIC publicate în luna decembrie 2017 (după 60 de ani de la apariția primului model-standard), precum și cele 2 noi contracte naționale aplicabile proiectelor de infrastructură finanțate din fonduri publice care sunt încheiate începând cu data de 11 ianuarie 2018 reprezintă un reper esențial pentru piața construcțiilor din România. Utilizarea eficientă a acestor instrumente juridice complexe presupune însă cunoștinte specializate și o experiență acumulată în ani pentru ca acestea să își îndeplinească scopul pentru care au fost create”, declară Dr. DANIEL MOREANU, Avocat, MOREANU Law.
Evenimentul „Noile Contracte FIDIC”, organizat alături de biroul de avocatură MOREANU Law, pe 2 martie 2018 la Hotel InterContinental se adresează companiilor de construcții, dezvoltatorilor imobiliari, avocaților, consultanților, retailerilor și companiilor de producție.
Participanții au oportunitatea de a se întâlni cu următorii speakeri:
- DANIEL MOREANU, Avocat, MOREANU Law
- LOUIS – MAXIME JUHEL, Head of Office Agency, Director, BNP Paribas Real Estate
- STEPHEN BURKE, Construction Director, Forte Partners
- ADRIAN TUDOR, Director Tehnic, Bog’Art
- FLORIN POPA, Managing Partner, Vitalis
- ȘERBAN JUVERDEANU, Head of Construction, P3 România
- SILVIU MUNTEANU, Avocat
Înregistrarea la eveniment se face prin completarea formularului online, disponibil pe site-ul BusinessMark și trimiterea acestuia la office@business-mark.ro.
Evenimentul este organizat de MOREANU Law cu sprijinul partenerului principal Patronatul Proprietarilor de Clădiri din România (RABO-Romanian Association of Building Owners), al BusinessMark Event Management și al partenerilor media: Financiarul.ro, Jurnalul de Afaceri, Ziare.com, Gazetadestiri, Business24, Debizz, Revista Valoarea, Transilvania Business, Roportal, Bucureșteni.ro, Administratie.ro, Manager Express, Global Manager, Chalbert, Vox Capital, PRBox, Rbeconnect, Calendar Evenimente, Rabbit Media.
Despre MOREANU Law
MOREANU Law este o firmă de avocatură care depășește așteptările în ceea ce privește rezultatele furnizate clienților. Deviza noastră “Legal Thinking for the Future”© surprinde esența activității și a serviciilor furnizate.
Fiind implicați în proiecte și tranzacții atât pentru clienți internaționali cât și români, în ultimii ani am furnizat asistență juridică în cadrul unor proiecte complexe și sofisticate, în domenii ale dreptului precum: Protecția Datelor cu Caracter Personal, Asistență Corporativă Generală, Contracte, Drept Comercial, Litigii, Drept Bancar, Fuziuni și Achiziții, Dreptul Muncii, Construcții și Drept Urbanistic și Drept Imobiliar. Lucrând indeaproape cu companii internaționale de top și instituții europene, am dobândit cunoștințe esențiale în ceea ce privește protejarea intereselor juridice la cel mai înalt nivel.
Despre Patronatul Proprietarilor de Clădiri din România
Patronatul Proprietarilor de Clădiri din România, membră a European Property Federation (EPF), este prima organizaţie care reuneşte unii dintre cei mai importanţi investitori în clădiri comerciale din România. RABO promovează un cadru economic uniform, stabil şi transparent, în conformitate cu standardele şi normele europene în vigoare. Organizaţia colaborează îndeaproape cu liderii din industrie şi iniţiatorii de politici europene, pentru a asigura un cadru armonizat pentru investiţiile în sectorul proprietăţilor, noi dezvoltări, finanţări imobiliare, eficientizare energetică şi protecţia mediului.
Despre BusinessMark Event Management
BusinessMark Event Management este divizia BusinessMark de organizare evenimente personalizate pentru clienți și de asigurare a suportului logistic. BusinessMark oferă posibilitatea construirii de evenimente B2B pentru companii, evenimente gândite și planificate împreună cu fiecare client astfel încât să respecte linia de comunicare și strategia de business ale companiei. Oferim consultanță și suport în implementare în ceea ce privește obiectivele strategice și de business stabilite pentru eveniment și asigurăm managementul evenimentului, acoperind aspectele ce privesc logistica, producția, dar și optimizarea bugetului.